sâmbătă, 27 aprilie 2013

Iron Man 3 - Impresii


Când am mers miercuri seară la Dead Man Down, nici nu era trecut pe site-ul cinematografului, că ar începe să ruleze de vineri - 26 aprilie. Îl aşteptam, pentru că auzisem c-o să ruleze în Bucureşti....şi când întreb la Casa de Bilete...Sigur, puteţi să luaţi bilete chiar acum.
Ieri dimineaţă m-am uitat la Iron Man 1 şi 2 pentru împrospătarea memoriei.
Sunt fanul lui Robert Downey Jr, cred că de la primul Iron Man şi Sherlock Holmes, prin 2008. Am mers la Due-Date cu ochii închişi, pentru că am încredere în filmele pe care le alege să-i aducă bani. Foarte posibil să fie cel mai carismatic actor în viaţă (perfect pt următorul 007).
Am trecut pe la teatru, la o terasă şi la probat 3 cămăşi  H&M cu aprobarea Loredanei, înainte de 19:40...ora la care mi-am pus ochelarii 3d pentru 2 ore de spectacol. Nici o secundă moartă, totul cu sens, dialoguri hiper-spumoase, ironie şi umor de late-night showuri (că tot a fost aseară la Jay Leno mister Iron-Man himself) şi mai ales, am fost plăcut surprins de personajul Mandarinului (Ben Kingsley).
Citeam într-o revistă de ţâţe din U.K (Nuts) un interviu cu Robert, în care sublinia că-şi închipuie că ieşim de la filmul lui, gândindu-ne la cât de mult influenţează mass-media percepţia asupra terorismului şi teroriştilor. Cauză şi efect. Ok, la televizor ai imaginea întipărită, un standard al musulmanilor, cu barbă, turban şi o igienă precară. Dar cine mai crede în realitatea de la televizor? Teoria conspiraţiei a fost de atâtea ori pusă`n practică, încât ar trebui să fiu naiv să mai cred în atentate la Boston. Ştii în ce cred? În intervenţii, marionete şi sforari, dublu-sens şi-n răutate mercantilă.
 
Iron Man 3 nu diferă prea mult de bugetul de Goliat sau de sinopsis-ul de bază, din primele 2: un om inteligent şi cu atâta încredere în sine, c-ar putea alimenta un robot-rachetă, a rămas cu sechele (atacuri de panică) după evenimentele din Avengers.
Stark...contractorul care a privatizat pacea mondială odată ce şi-a asumat rolul de super-erou modern,  rămâne cu un duşman declarat şi mai ales, cu unul ce preferă să rămână anonim....chestii care o să arate, dacă mai era nevoie, că principala lui super-putere e inteligenţa.
Binecuvântat domestic, alături de iubi (Gwyneth Paltrow, care-a fost numită într-o tentativă jenantă de P.R, de către revista People - Cea mai frumoasă femeie la ora actuală) Tony sărbătoreşte Crăciunul cu un diiiiitamai iepurele cu sâni.
Am auzit încă din epoca Dosarelor X, 2 forme de pronunţare a numelui Gillian. N-am auzit de Killian (Guy Pierce)...un botanist înflăcărat, ignorat prin 1999 de playboy-ul filantrop. Extremis e numele benzii desenate ce stă la baza filmului ăsta...şi-o să înţelegeţi de ce, când plătiţi ăia 25 lei la cinema să vedeţi filmul.
Armata a dat multe invenţii lumii, dar aici funcţionează perfect şi reversul medaliei. Genetica se poate transforma foarte uşor într-o armă, pe care o poţi vinde teroriştilor, sau.....
Punctul forte rămâne acţiunea....şi primeşti din plin. Tocmai ăsta-i motivul pentru care am vrut să-l văd la cinema. De la explozia domiciliului din Malibu, la salvarea unor pasageri fără paraşută, lupte şi explozii, plus multe efecte vizuale demne de 2013.
Rezultă 2 ore de alchimie creativă.....un aliaj perfect între dramă-comedie şi acţiune. |A fost a 4-a vară cu Tony Stark...îl mai vedem în Avengers 2 (sper)


0 comentarii: