sâmbătă, 25 septembrie 2010

Let`s do it Romania - Bacau

Da , e campania Pro-Tv , da - esti considerat fraier sau cel putin cretin de catre prietenii tai cool daca te inhami la campania asta . Asa si ?
Dimineata la 08:01 eram in parcarea stadionului alaturi de un puhoi de liceeni (cata frunza , cata iarba ...neeea... glumesc...erau cativa oricum)

Am zis ca pana la 10 cand e plecarea , ne adunam sute de oameni , c-or sa vina astia de la televiziuni si din presa , ca avem cluburi de ecologie , ca sunt si oameni de buna-credinta care nu considera voluntariatul o povara intr-o tara (care se vrea) europeana . Veneau grupuri din licee , cate-o gasca de 4-5 prieteni si tovarase cu masina lor , mai cate-o pipita de la presa sa ne faca poze . Dar mana pe gunoaie n-ar pune !
Si apropo ...ca veni vorba ...astia (colegii mei) de la mediu iar m-au lasat balta ... exact ca anul trecut : singurul reprezentant al ingineriei mediului care-a venit la o campanie de ecologizare (fata de voi ba , eu cand vorbesc nu-i doar gura de mine) .
Mircea Sandulescu a fost coordonatorul campaniei in municipiul nostru . Pe baiatul asta excesiv de vesel si bine-dispus tot timpul , il stiu inca de acum 3 ani cand am fost coleg cu el la Profi-sign (timp de o luna) . Veneai , semnai actele ca ai grija de minorii pe care ii ai cu tine , te uitai pe harta si iti alegeai o locatie (identificata de ei in prealabil) unde ai sa mergi cu masina ta si-ai sa strangi in urma taranilor .
Dupa ce n-am reusit (ieri) sa-mi fac o echipa a mea , pe care s-o coordonez (cum as fi vrut , sa stau cu biciul pe ei) mi-am gasit un grup , de cercetasi , condus de Irina . Am fost 20 persoane , 4 masini . Irina , mama ei , Virgil , Silviu si Gabriel , Rita si inca 2 baieti , carora nu le-am retinut numele si eu ...astia 9 am mers la Racova lang-o carciuma si de-a lungul caii ferate (pe camp) sa strangem ceea ce altii n-au avut nevoie si le-au lasat in voia mamii natura . Restul grupului au ramas la Lespezi si Garleni .
 Nici n-am umplut bine un sac de bidoane , ambalaje , pachete de tigari , pungi c-am gasit mogaldetele astea ingramadite care se incalzeau ca-ntre frati , schelalaind agale .
Din astia 9 , ne-am repartizat productiv in alte 2 semi-grupe . Fiecare isi lua un perimetru de cativa metri , stabileam un punct in care adunam recolta ...hai ca nu vreti voi sa stiti toate detaliile plictisitoare . Cu , colegii mei am avut schimb de amabilitati , la o pauza de masa mama  Irinei ne-a dat zacusca , Virgil biscuitii , romul si napolitaniile , niste covrigei..am facut o masa comuna . V-am facut pe voi (colegii mei) de ras ca va doare-n 14 de campania asta , radeam de unul care vopsea podul (avea o sfoara-n mana) cand astia se intrebau daca-i cu noi si mai ales daca se spanzura ...Eu strigand la el : N-ai curaj ! N-ai curaj !  Mai destindeam atmosfera intrebandu-i pe noii mei amici ce-ar face , daca ar veni acum unul sa arunce gunoiul unde strangeam noi ce i-am face . De Rita radeam ca statea fix sub un trifoi cu 4 foi si nu l-a luat ..dar toate gunoaiele le lua . Terminam sacii , ii sunam pe astia din Garleni sa ne mai dea .... ba chiar au mai fost baietii si-au mai cumparat din banii lor . O laba de ajutor au vrut sa ne dea si cateva exemplare din rasa astuia
De fapt astepta sa caute prin sacii adunati de noi ... eventual sa-i dam o imbucatura-doua ... i-am dat .
Vremea a fost ca o femeie ..se schimba din ora-n-ora . Vantu isi incerca puterile cu spinarea noastra transpirata ... soarele ne mai incalzea locurile in care de-abia ne dadusem cu urzici usturatoare . Am dat peste vreo 6 gropi de gunoi improvizate . Adica : aruncau intr-un singur loc : scutece pline de stiti voi ce , bidoane pline cu licori care-ti intorceau stomacul pe dos , plapume , geci ,alimente transformate in fieful viermilor si musuroaielor cu furnici , si alte gunoaie . Practic am gasit orice ai gasi intr-un supermarket (dupa ce-a terminat clientul cu produsul) , mai putin bani .
Dupa vreo 60 si-un pic de saci (ai nostri) coroborati cu 100 si ceva ai celorlati , ne-am spalat , ne-am scuturat , ne-am sters cu servetele umede (ca fetele..daca n-am avut ce face) ne-am redistribuit in masini in functie de destinatia fiecaruia , am lasat-o pe Irina sa raporteze la centru intreaga noastra activitate ... mi-am salutat colegii , unii au facut scimb de telefoane ..si dusi am fost . In urma noastra au ramas , dupa cum glumeam cu astia astazi , tarani care si-or fi zis : Ti-am zis eu Marie sa aruncam acolo resturile ca s-or gasi fraieri care sa stranga dupa noi !
N-am facut-o pentru bani (n-am primit nimic astazi) . Nici pentru publicitate ( nu apar in nici o poza) , nici macar pentru taranii din satele unde-am fost ...am facut-o pentru ca-s la mediu si pentru ca educatia mea imi ofera cea mai buna versiune posibila a mea ...si asta-s eu ..mai fac si fapte bune .

0 comentarii: