joi, 13 ianuarie 2011

+1 add as friend


Inca de cand am devenit constient de mine, am spus : bine, voi face parte din lumea asta, dar nu cred ca pot respecta formatul .
Si atunci si acum, prea multa lume este pregatita pentru ura . Multe vise mi s-au destramat ca fumul si-am simtit de jur imprejur - egoism, prostie,violenta . Nu-mi gaseam decorul. Daca toti au fost indragostiti, fiecare suflet de pe lumea asta (ne apropiem de 7 miliarde) a iubit, sunt sigur de asta, atunci cum am ajuns aici ? Individualismul a triumfat peste tot ? Traiesc de 26 ani in Bacau, un ecosistem complex de influente si responsabilitati, motivatii pentru ura si violenta, Da, prima cauza e saracia, dar nu cred ca pot sau puteti sa trageti o linie dreapta a cauzelor . De ce? Pentru ca nu poti fi pregatit in fata nebuniei, nu poti sti cum reactioneaza o minte bolnava. Suntem crestini declarati dar duhnim a falsitate. Si traim ferindu-ne de viata . Suntem instinctuali... fiare cu venin in suflet. Iar cei buni sunt doar niste manieristi limitati . Asa zisii prieteni ai nostri regreseaza in formalism si par la fel de falsi ca si bancnota de 15 lei .
Am ales sa traiesc cu sufletul deschis pentru toti : straini, prieteni, familie. Si cine mi-a raspuns? Blanaru Catalin, Loredana, Mirela, Bilei Eduard,Mitica, Comanescu Silviu, 2 profesori si familia. Fiecaruia ii spun : multumesc pentru inima ta .
In rest ... ura, minciuni peste minciuni, pragmatism, broscute care se retrag in cochilia lor la prima atingere . Mi-am zis ca am nevoie de prieteni . Regula s-a schimbat fortat : am avut nevoie de un singur prieten adevarat .
Mo-moo(colega de facultate) nu vrea ca prietenii ei sa o critice , eu da. Prietenii sunt acei tipi si fete care te scot din bula utopica in care te vei afla la un moment-dat .
Nu scriu texte care trec prin photoshop, scriu din inima si inima e singura pe care-o cred cand imi spune daca scriu bine sau prost . Cred ca aveam nevoie si de o inima externa. Si prietenii sunt acea inima. Le-am rascolit sufletul si-am gasit comori. Exista multa bunatate anonima in lume. O vad uneori in oamenii bogati sau in cei ingrijorati , in femei inteligente sau chiar si-n melteni nemobilati intelectual. Lumea pe care o vom avea cand ceva sau cineva ne va soca, as vrea ca acea lume sa fie mai buna decat cea pe care am pierdut-o . Cum? Are cineva vreo solutie? Michael Jackson avea, Papa Ioan Paul al II-lea avea suficiente, Octavian Paler avea, la fel si bunica mea . Sa iubim mai mult viata cu tot ce e in ea . Dar viata e urata si din ea scapa cine poate, nu? Daca am avea prieteni , spun doar c-am supravietui frumos . Fara bani, fara iubita, fara bunuri materiale .
Stii.... nu cred c-o sa stim prea curand daca suntem singuri in univers...... dar stiu sigur ca eu sunt. O specie pe cale de disparitie, ma intreb daca am sa raman un sufletist . Adevarul e mai usor de tinut minte iar voi nu puteti duce o zi fara minciuni .
2011 e posibil sa fie un criminal de morti . Sa-l stearga pe 1920 din carti, perioada pasoptista si eleganta sunt strivite de high-tech  . Cartile inca rezista asaltului gadgeturilor de ultim si penultim racnet (nu toti ne permitem tv 3d, i-pad si i-phone 4). Cred ca la fel e si cu bunatatea , cu prietenia , cu adevarul .
Daca aveti prieteni pe facebook, daca totul e comutat pe Like, daca impresia ca nu ai incotro - creste de la o zi la alta, vreau doar sa-ti spun ca unii dintre noi traim de decenii intr-un alt mod : sincer si armonios .
Take it easy dude ...

2 comentarii:

Anonim spunea...

de asta te admir eu...
până la urmă ai găsit calea ... o iubirea!!! - Stiai că Dumnezeu este Dragoste
"A iubi inseamna a inceta sa traiesti pentru tine, a face ca toate sentimentele omenesti, teama, speranta, durerea, bucuria, placerea sa nu depinda decat de o singura fiinta; inseamna a te cufunda in infinit, a nu gasi nici o limita simtirii, a-ti inchina viata unei fiinte in asa fel incat sa nu traiesti si sa nu gandesti decat pentru a o face fericita; a turna maretie in injosire, a gasi alinare in lacrimi indurerate, placere in suferinta si suferinta in placere; adica a intruni in sine toate contradictiile." - Balzac
De aş grăi în limbile oamenilor şi ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare şi chimval răsunator. Şi de aş avea darul proorociei şi tainele toate le-aş cunoaşte şi orice ştiinţă, şi de aş avea atâta credinţă încât să mut şi munţii, iar dragoste nu am, nimic nu sunt. Şi de aş împărţi toată avuţia mea şi de aş da trupul meu ca să fie ars, iar dragoste nu am, nimic nu-mi foloseşte. Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuieşte, nu se laudă, nu se trufeşte. Dragostea nu se poarta cu necuviinţă, nu caută ale sale, nu se aprinde de mânie, nu gândeşte răul. Nu se bucură de nedreptate, ci se bucură de adevăr. Toate le suferă, toate le crede, toate le nădăjduieşte, toate le rabdă. Dragostea nu cade niciodată. (Corinteni I-13)

Pusha spunea...

Fa o poezie, ca sa-mi placa mie
C-oi pleca in Bulgarie
Despre oameni, facultate
Stiu ca ai creativitate!
Dar sa nu ne /te dezbraci
Cum de obicei stii sa faci
De secrete, ascunzisuri,
Vorba are si taisuri.
Eu nu ma pricep
Sa compun, sa concep,
Eu nu am vocabular
Ca o carte din tipar.
Hai sa vad , tre sa apari in revista
Cu un gand pentru lumea trista.

:P :P :P
(poezie la minut)