sâmbătă, 30 decembrie 2023

Filmele mele preferate din 2023

















In fiecare an, pe 31 decembrie, cum ar trebui facut de absolut toate outlet-urile cu premii, imi zic si eu insignifianta, dar mult mai intransingenta opinie (ca nu-s cu woke-isme, nu castig absolut nimic din laude si cel mai important....chiar cred ca m-am rafinat de-a lungul a vreo 15.000 filme, sa scriu esentialul...conform propriei experiente de viata....fix ca oricare dintre voi...c-o usoara predilectie inspre sinceritate, sub cea mai pura forma disponibila) despre cele mai bune 20 filme vazute. E al 2-lea an consecutiv, in care n-am ajuns la 20....dovada in plus, ca - chiar scriu despre filmele care au ramas cu mine. Fara influente, ma doare`n 14 de nota de pe Rotten, Metacritic si IMDB, care e consensul general (vezi mizeria de Killers of the flower moon, ori Barbie) si succesul financiar. E lucrul cu care ma mandresc cel mai mult de cativa ani, fiindca chiar imi dedic atentia, timpul, sacrific timpul pe care-ar trebui sa-l petrec cu familia/prietenii (sorry, chiar vreau sa termin filmul asta), imi iau notite, incerc uneori sa-mi deblochez sinapse si simturi (cand tema filmului depaseste valorile mele) si cred in continuare, ca-i cea mai la indemana provocare a ta - pentru tine, sa continui sa te dezvolti, sa te educi, sa-ti largesti inima-sufletul si mintea. Absolut orice capitol din viata mea, trecut-prezent si viitor, e atins de sutele de filme pe care le vad in fiecare din ultimii 13 ani. Dincolo de simtit, de plans si ras, cel mai mult iubesc la un film cand transcende tot ce-au indraznit ceilalti sa faca. La mine totul e despre curaj, vulnerabilitate, ingeniozitate si efort. Filmele au cam ramas singurul domeniu in care pot cere valori pe care nu prea le mai pot cere de la ceilalti. Si atunci....cele mai bune filme vazute in 2023

1)CEL MAI BUN FILM VAZUT IN 2023 - The Holdovers

2)The Zen diaries of Garry Shandling

3)Les chambres rouges

4)Upon entry 

5)Le sexieme enfant

6)The justice of Bunny King

7)Flora and her son

8)Sanctuary 

9)Oppenheimer

10)Past lives

11)Reptile

12)Leave the world behind

13)Shortcomings

14)Leo

15)Kompromat

16)Inside the yellow cocoon shell

La fiecare, am scris pe Facebook, exact gandurile de dupa vizionare. Ce m-a lovit, de ce am simtit ca as vrea ca fiecare dintre voi sa vada filmul asta si sa pot avea - dupa, o discutie pe subiect, de ce e o floare rara - curajul acelui scenariu. Ca traim, mai ales odata cu pandemia, o amortire a simturilor. La ce sa-ti mai provocam simturile, cand putem sa-ti dam sa inghiti pe nemestecate, via streaming, ce ti-a placut pana acum. Stai in plua mea in bula ta de adevaruri si informatii cu care esti ok, nu-i nevoie sa te provocam. Ba da! Mai mult ca oricand e nevoie sa gandesti, sa simti rusinea autosuficientei tale si sa te inhami la povesti DESPRE CEVA!. Un film care iti place e ca o tipa noua pe care vrei sa le-o prezinti si celorlalti...uite de ce-i wow. Toate cele 16 filme au trecut prin din ce in ce mai putin-permisiv, simt critic al meu. Toate te obliga sa cresti un pic, sa-ti largesti empatia, compasiunea, sa-i dai fricii si alte valente, sa intelegi ce anume te face om si de ce - da, poate ca empatia e cea mai importanta dintre toate...si cand nu esti de acord cu cineva, da-i intelegi parcursul, evolutia

0 comentarii: