luni, 13 august 2018

Gradina umano-logica

Imi plac animalele...si nu din motivele pentru care sunt placute de obicei (ca-s dragute, exotice...te scot din realitatea ta cotidiana si te transpun intr-un loc aproape magic) ci fiindca sunt sincere cu nevoile lor, au instinctul libertatii, (greu de sters) si majoritatea imi aduc aminte de comuniunea noastra cu natura (suntem parte din aceasi familie....nu stapanii lor). Bine, ok...fiindca multe sunt dragute. Un pui de ORICE, e adorabil.
Eram ieri intr-un loc unde am fost demult...in alta viata (asa se simte, cand cel cu care ai fost, a plecat dintre noi) si surorile mele au avut o anumita reticienta in a intra la gradina zoologica din comuna Vanatori, jud. Neamt. Iar metafora mea functioneaza perfect, fiindca, inainte sa vedem cei 5 zimbri inchisi intr-un areal relativ modic....am avut ocazia sa-i vedem intr-o rezervatie naturala, unde (daca e sa-l cred pe cuvant pe ghid) zimbrii sunt lasati sa-si vada de treaba, pe hectare intregi. Atat doar...am auzit despre ei ca sunt ...pe-acolo. Exista...dar slabe sanse sa-i vezi.
Insa la Zoo...unde animalele sunt chinuite, n-au vlaga, nu sunt in mediul lor natural, nu duc o viata ca stramosii lor, ii poti vedea bine-mersi. Si oricat ar veni unii cu argumentul: da, dar macar acolo sunt bine hranite animalele si sunt protejate de rele. Zau? Nu e un pic de comunism in asta? Noi iti dam casa, mancare cu portia-zilnic si-ti asiguram un scop...un loc de munca (stai la poze). Si nu cumva, noi insine, suntem animale domesticite....tinute in gradini zoologice numite orase? Sigur...e luna august, cea mai plina de libertate, luna. Liber sa ce? Sa orice? Ei da....lesa e salariul tau. Te intinzi cat ai economisit. Bacau, Ploiesti, Bucuresti, Montreal, New-York, Hanoi sau Sankt Petersburg, sunt gradinile zoologice in care, ne-am inchis....in noi. Stam intr-un areal cu reguli, trabaluim pt binele altora, avem particica noastra mica din profit, ne simtim mereu mai putin liberi decat ceilalti (ajuta mult facebook si instagram, la constientizarea custii noastre) si visam la o libertate deplina.

0 comentarii: